“Ocem“ suvremenog online kupovanja smatra se Jeff Bezos,
utemeljitelj i vlasnik internetske stranice Amazon.com. On je osmislio i oživio
tzv. click – on princip elektroničkog naručivanja.
Tehnika online click – on naručivanja i kupovanja posvuda
je ista – kupcu se putem Weba prezentira ponuđeni prodajni asortiman, a on
izabire što želi kupiti “klikom“ miša na
naziv, sliku ili šifru artikla (usluge). Potom se na zaslonu njegova računala
pojavljuje odgovarajući ekranski obrazac – narudžbenica, koju ispunjava pomoću
tipkovnice, navodeći podatke potrebne za sklapanje kupoprodajnog posla
(primjerice, ime ili naziv, adresu na koju treba isporučiti robu, adresu
elektroničke pošte, broj kreditne kartice, itd.).
Ispunjeni obrazac se šalje (i opet jednim “klikom“ miša na
odgovarajuće “dugme“ na zaslonu svojega računala ili možda pritiskom na tipku
enter na tipkovnici). Potom mu se na zaslon vraća potvrda prijama narudžbe i
prelazi se na procesuiranje plaćanja. Jedino što mu je nakon toga još činiti,
jest pričekati da roba stigne na odredište koje je naveo u narudžbenici.
Dakle, tehnika online kupovanja krajnje je jednostavna.
Ono što, međutim, može činiti problem jest pronalaženje odgovarajuće ponude u
prividno beskonačnom prostoru virtualnog trgovanja. No, tu su sve brojniji i
sve kvalitetniji softverski alati za pretraživanje, a i razne vrste oglasa koji
će potencijalnom kupcu pomoći i navesti ga da nešto naruči.
:)
Nema komentara:
Objavi komentar